ANAK-ANAK AHMAD JAAFAR AR-RAWI

ANAK-ANAK AHMAD JAAFAR AR-RAWI

Thursday, November 27, 2008

CERAMAH MENTERI BESAR PERAK

CERAMAH MENTERI BESAR PERAK
DI PAHANG DI PULAU?


KUANTAN – Pakatan Rakyat Pahang yang menganjurkan Ceramah dari Menteri Besar Perak, Datuk Seri Mohamad Nizar Jamaluudin terkejut kerana Majlis Ceramah yang dianjurkan itu di Kampung Rezali, dekat sini pada 15 November lalu seperti di pulau oleh ahli-ahli PAS, Partai Keadilan Rakyat (PKR) dan DAP.

Ini terbukti hanya sekitar 200 orang saja yang hadir sedangkan diwar-warkan sebelum ini ceramah terbabit akan dihadiri lebih dari 2,000 orang ahli-ahli Pakatan Rakyat dari seluruh negeri Pahang menyebabkan penceramah gagal menyampaikan ceramah dengan berkesan dan majlis pun bermula lewat.

Difahamkan keadaan ini berlaku kerana terdapat unsur-unsur keretakan dalam Pakatan Rakyat di Pahang antara PAS, PKR dan DAP berkait dengan beberapa isu termasuk perebutan keahlian antara PAS dan PKR dan isu-isu lain yang memungkinkan Pakatan Rakyat hanya akan tinggal nama saja tidak lama lagi.

Di dalam ceramahnya, Mohamad Nizar menjelaskan bahawa Kerajaan Perak pimpinan Pakatan Rakayat sedang meneruskan usaha menarik pelabur asing datang melabur ke negeri Perak dan dari lima buah negara yang telah dikenalpasti itu adalah Singapura, India, Jepun, Eropah dan Britain.

Katanya, ketika ini seramai 7,500 orang kakitangan awam negeri Perak telah bersumpah menyokong Kerajaan Pakatan Rakyat, walau dalam masa yang sama Barisan Nasional mendakwa Kerajaan Pakatan Rakyat tidak mampu mentadbir kakitangan awam dengan sempurna.

” Majoriti rakyat negeri Perak telah mulai yakin dan percaya kepada strategi pemerintahan Kerajaan Pakatan Rakyat di Perak dan saya akan jadikan contoh untuk diikuti oleh rakan-rakan Pakatan Rakyat dari lain-lain negeri kerana sasaran Pakatan Rakyat untuk mengusasai semua negeri di Malaysia selepas Pilihanraya Umum akan datang.

” Kalau Perak yang rakyatnya memilih Pakatan Rakyat untuk memerintah dengan baik di negeri Perak, saya percaya rakyat Pahang juga akan menikmati pemerintahan Pakatan Rakyat yang baik bagi membenteras rasuah yang berleluasa dan menyelamatan harta pusaka nenek moyang kita, ” ujar beliau lagi.

Dipetik dari Mingguan Watan
Bil.14, 30 Nov - 6 Dis 2008

No comments:

Post a Comment

KOMEN ANDA