ANAK-ANAK AHMAD JAAFAR AR-RAWI

ANAK-ANAK AHMAD JAAFAR AR-RAWI

Thursday, December 25, 2008

UMNO PAHANG SEDIA BANTU CALON BARISAN NASIONAL KUALA TERENGGANU

UMNO PAHANG SEDIA BANTU
CALON BARISAN NASIONAL KUALA TERENGGANU

KUANTAN - Pengerusi UMNO Perhubungan Negeri Pahang, Datuk Serri Adnan Yaakub berkata, UMNO Pahnag sedia memberi bantuan tenaga kempen, lojistik dan semangat juang kepada calon Barisan Nasional (BN) bagi Pilihanraya Kecil Parlimen Kuala Terengganu pada 17 Januari depan bagi mempastikan kerusi patlimen berkenaan dapat dipertahankan.

Beliau dipetik sebagai berkata demikian semasa ditanya pemberita di Majlis Pelancaran Prospektus Perniagaan Projek Berimpak Besar Zon Industri Akuakultur (HIP-ZIA) Pahang, baru-baru ini. Menteri Pertanian dan Asas Tani, Datuk Mustapha Muhamad turut hadir di majlis berkenaan.

Kata Adnan, kesediaan tersebut adalah bergantung sepenuhnya kepada permintaan dan keperluan UMNO Bahagian Kuala Terengganu sendiri disamping kemampuan yang kita ada, terutama petugas-petugas kempen dari Wanita UMNO Pahang.

Menurut beliau lagi, adalah menjadi tanggungjawab semua pemimpin dan ahli UMNO menggalas peranan dan berjuang berhabis-habisan bagi memenangkan calon parti BN disamping mempertahankan maruah parti, ianya adalah satu perjuangan ke arah menstabilkan politik negara.

” Kita tidak boleh terburu-buru dalam soal ini, namun UMNO Pahang sentiasa akan membantu parti di mana-mana pilihanraya kecil yang diadakan, kerana ini bukan sahaja tanggungjawab bersama, malah ianya merupakan satu perjuangan kepada maruah dan martabat UMNO seluruhnya.

” UMNO Terenganu umumnya sudah pasti adalah cara-cara mereka tersendiri dalam menentuykan calon BN dalam merancang kempen di sana, ” layanya lagi.

Dalam majlis yang sama, Adnan melahirkan sokongan peribadinya kepada Datuk Mustapha bagi bertanding jawatan ahli Majlis Kerja Tertinggi UMNO pada Mac depan.

Beliau meluahkan pandanagannya dengan mengatakan Datuk Mustapha adalah seorang pemimpin yang berkaliber, berkebolehan memberikan idea bernas kepada parti dan mampu bersama Presiden UMNO dalam mentadbir UMNO seluruhnya.

Dipetik dari Mingguan Watan
Bil.18, 28 Dis 2008 - 3 Jan 2009

No comments:

Post a Comment

KOMEN ANDA