ANAK-ANAK AHMAD JAAFAR AR-RAWI

ANAK-ANAK AHMAD JAAFAR AR-RAWI

Thursday, December 25, 2008

ISU KONTRAK SOSIAL SENGAJA DIHEBOHKAN OLEH TOKOH UMNO

ISU KONTRAK SOSIAL SENGAJA DIHEBOHKAN OLEH TOKOH UMNO

JERANTUT – Isu Kontrak Sosial yang dihebohkan oleh tokoh-tokoh UMNO melalui media arus perdana sengaja dibesar-besarkan bagi mengabui fikiran pembaca supaya kemelut dalam pemilihan pucuk pimpinan partai berkenaan disembunyikan.

Diharapkan tokoh-tokoh Pakatan Rakyat terutama PAS tidak mudah melatah dengan cepat menyampuk kesan dari perdebatan mengenai kontrak sosial yang diberi liputan meluas media milik UMNO itu..

Pesuruhjaya Pas Pahang, Datuk Tuan Ibrahim Tuan Man berkata, media UMNO yang dilihat banyak memainkan peranan dalam menentukan percaturan politik partai itu dalam iklim politik negara ketika ini.

Menurut beliau, peranan media yang lebih memihak kepada UMNO membuatkan perasaan tidak puas hati dan rungutan rakyat mula kedengaran memperkatakan pelbagai isu yang dibangkitkan.

“Apa yang berlaku kini di kalangan orang Melayu sering digembar-gemburkan menjadi suatu isu besar, padahal isu-isu itu sekadar gimik pemimpin-pemimpin UMNO untuk meraih sokongan ahli-ahli UMNO di musim pemilihan pucuk pimpinan UMNO..

“Isu kontrak sosial yang diperkatakan contohnya, tidak dipertikaikan oleh bangsa lain malahan mereka berdiam diri,” katanya ketika ditemui di Kompleks Imam Al Shafie (KIAS) di sini, baru-baru ini.

Tuan Ibrahim berkata, suasana yang menuntut pelbagai komen diberikan mengenai kontrak sosial ini hanyalah bersifat sementara saja dan ianya sebahagian sandiwara tokoh-tokoh UMNO, dan janganlah kita ikut melatah..

“Pastinya isu-isu yang sengaja diadakan itu akan hilang dan tidak diulas lagi apabila sesi pemilihan pucuk pimpinan UMNO selesai pada Mac tahun depan..

“Seharusnya, pemimpin Pakatan Rakyat tidak terikut-ikut untuk memperkatakan mengenai isu-isu itu, namun harus menumpukan kepada gerak kerja mengukuhkan pergerakan untuk kita menerajui negeri Pahang selepas Pilihanraya Umum ke 13 kelak,” katanya.

Di[etik dari Mingguan Watan
Bil.16, 14 - 20.12.2008

No comments:

Post a Comment

KOMEN ANDA