ANAK-ANAK AHMAD JAAFAR AR-RAWI

ANAK-ANAK AHMAD JAAFAR AR-RAWI

Saturday, November 8, 2008

TENGKU AZLAN KEKAL JAWATAN

TENGKU AZLAN KEKAL JAWATAN


JERANTUT – Ahli Parlimen Jerantut, Datuk Seri Tengku Azlan Sultan Abu Bakar telah berjaya mengekalkan jawatan selama tiga penggal sebagai Ketua UMNO Bahagian Jerantut setelah menewaskan pencabarnya dalam satu pertandingan yang hebat.

Tengku Azlan telah berjaya meraih 246 undi menewaskan ADUN Pulau Tawar, Datuk Dr. Ahmad Shukri Ismail yang hanya mendpat 201 undi dalam Persidangan UMNO Bahagian Jerantut pada 1 November lalu.

Bagi jawatan Timbalan Ketua UMNO Bahagian Jerantut, ADUN Tahan, Datuk Wan Amizan Wan Abdul Razak telah memenanginya setelah mendapat 282 undi menewaskan Datuk Azizan Yaakob dengan hanya mendapat 166 undi.

Sementara Datuk Nazri Ngah berjaya menyandang jawatan Naib Ketua UMNO Bahagian Jerantut setelah mendapat 299 undi menewaskan Mohd. Zukarmi Abu Bakar yang mendapat 121 undi dan Datuk Mohd. Taufek Abdul Razak yang hanya mendapat 26 undi.

Ketika berucap menutup Persidangan UMNO Bahagian Jerantut, Tengku Azlan berharap pemimpin dan ahli UMNO merapatkan semula barisan dan kerjasama dan jangan jadikan pertandingan dalam partai sebagai asas permusuhan berterusan.

” Saya amat berterima kasih kepada perwakilan yang telah memilih saya sekali lagi bagi menerajui UMNO Bahagian Jerantut dan kepercayaan yang diberi akan menjadi tanggungjawab saya mengukuhkan UMNO.

” Hari ini adlah satu sejarah di mana semua jawatan dalam UMNO Bahagian Jerantut dipertandingkan, selain menyerap perlakuan demokratis, keputusan dari pertandingan dapat memelihara demokrasi dalam UMNO, ” ucap beliau lagi.

Manakala Dr Ahmad Shukri dalam ucapannya berkata, penawaran dirinya untuk bertanding jawatan Ketua UMNO Bahagian Jerantut kerana adanya rasa terpanggil mahu membawa perubahan.

Katanya, perubahan yang cuba dibawa belum lagi dapat diterima oleh ahli-ahli UMNO Jerantut dan saya berharap pimpinan yang baru dapat meningkatkan kembali sokongan orang Melayu di daerah ini kepada Barisan Nasional.

Dipetik dari Mingguan Watan,
Bil.11, 9 - 15 November 2008

No comments:

Post a Comment

KOMEN ANDA