ANAK-ANAK AHMAD JAAFAR AR-RAWI

ANAK-ANAK AHMAD JAAFAR AR-RAWI

Thursday, December 25, 2008

PEMUDA UMNO CAWANGAN PERLU ADA PELAPIS

PEMUDA UMNO CAWANGAN PERLU ADA PELAPIS

TEMERLOH – Pimpinan Pemuda UMNO di Cawangan-Cawangan dalam Bahagian Temerloh perlu menyediakan pelapis bagi menggantikan pimpinan yang ada apabila usia mereka melewati 40 tahun disamping pelapis berkenaan memiliki pelbagai pengelaman, latar belakang dan kemahiran.

Ketua Pergerakan Pemuda UMNO Bahagian Temerloh, Megat Mohd. Asri Abdul Jalil berkata, mulai sekarang pimpinan pemuda UMNO cawangan perlu segera mendaftar ahli-ahli baru berusia 18 tahun ke atas di tempat mereka sebelum golongan muda ini direkrut oleh pihak pembangkang.

Katanya, semua pimpinan pemuda UMNO Cawangan segera bergerak lebih agresif dalam mendaftar ahli-ahli baru seberapa ramai yang mungkin terutama golongan muda yang memiliki pelbagai kemahiran terutama kemahiran komputer dan berkomunikasi supaya mereka dapat diberi latihan untuk membantu UMNO dalam kerja-kerja partai.

” Kita perlu bergerak sekarang dan bersedia menghadapi pilihanraya umum akan datang dengan mengukuhkan kekuatan yang ada, ” ujar Megat Mohhd Asri semasa ditemui selepas majlis penyerahan borang keahlian baru Pemuda UMNO Cawangan Tanjung Batu dekat sini, baru-baru ini.

Menurut beliau lagi, setiap cawangan pemuda UMNO boleh mengadakan pelbagai aktiviti disamping pendaftaran ahli baru, aktiviti lain yang digalakkan ialah melalui sukan, gotong-royong atau hal-hal kebajikan keperluan masyarakat setempat.

” Dengan adanya program dan aktiviti khusus untuk keperluan minat golongan muda, ianya diharap dapat juga disertai oleh masyarakat setempat, dan apa yang penting melalui program yang dirancang akan menjadi wadah untuk pimpinan UMNO Bahagian turun padang.

” Kejayaan sesebuah Cawangan Pemuda UMNO melaksanakan program kemasyarakatan memberi motivasi kepada Cawangan Pemuda yang lain terutama dalam mendaftar ahli baru UMNO dan pendaftaran pengundi yang sudah berusia 21 tahun ke atas, ” katanya.

Pada majlis itu Pemuda UMNO Cawangan Tanjung Batu berjaya mendaftar 50 orang ahli baru dari golongan muda di kampung berkenaan dan kampung-kampung yang berdekatan, dan majlis penyerahan borang ahli UMNO telah dilakukan oleh Ketua Pemuda UMNO Cawangan Tanjung Batu, Ahmad Kamal Abdullah.

Dipetik dari Mingguan Watan
Bil.16, 14 - 20.12.2008

No comments:

Post a Comment

KOMEN ANDA