ANAK-ANAK AHMAD JAAFAR AR-RAWI

ANAK-ANAK AHMAD JAAFAR AR-RAWI

Saturday, November 8, 2008

MPK BERI AMARAN BATAL LESEN RUMAH URUT DAN PUSAT INTERNET?

MPK BERI AMARAN BATAL LESEN RUMAH URUT DAN PUSAT INTERNET?


KUANTAN – Majlis Perbandaran Kuantan (MPK) memberi amaran membatalkan serta-merta lesen perniagaan pemilik rumah urut dan pusat internet yang didapati bersalah menjalankan kegiatan pelacuran dan judi haram.

Yang Dipertua MPK, Datuk Azizan Ahmad berkata, tindakan tegas itu perlu dikenakan bagi memastikan tidak berlaku kes pelacuran atau perjudian di kawasan bandar Kuantan.

“Kita tidak akan berkompromi dengan pemilik premis perniagaan yang menjalankan aktiviti pelacuran termasuk di kedai gunting rambut dan rumah urut dan tindakan menggantung lesen sudah dilaksanakan sebelum ini,” katanya.

Beliau berkata, sebelum ini MPK hanya mengenakan kompaun bagi kesalahan kali pertama manakala menggantung lesen bagi kesalahan kedua dan lesen dibatalkan jika didapati mereka melakukan kesalahan kali ketiga.

Katanya, MPK akan sentiasa memantau pusat perniagaan terbabit kerana tidak mahu peluang mendapat lesen disalahgunakan pemilik premis dengan melakukan aktiviti haram sebalik perniagaan yang dijalankan.

“Kita sudah melakukan pemantauan ke atas premis terbabit dan hasil pemeriksaan mendapati ada yang melanggar syarat lesen seperti membenarkan kanak-kanak di bawah umur masuk ke tempat itu dan beroperasi lebih masa,” katanya.

Dipetik dari Mingguan Watan
Bil.11, 9 - 15 N0vember 2008

No comments:

Post a Comment

KOMEN ANDA