ANAK-ANAK AHMAD JAAFAR AR-RAWI

ANAK-ANAK AHMAD JAAFAR AR-RAWI

Saturday, November 8, 2008

MESYUARAT PEMUDA UMNO BAHAGIAN TEMERLOH GEMPAR, LIMA KERUSI PATAH?

MESYUARAT PEMUDA UMNO BAHAGIAN
TEMERLOH GEMPAR, LIMA KERUSI PATAH?


TEMERLOH – Tiba-tiba ahli-ahli Perwakilan Pemuda UMNO Bahagian Temerloh yang sedang khusyuk mengikuti hujah para perwakilan dalam Persidangan Pemuda pada 2 November lalu di Dewan Sri Mentakab, dekat sini menjadi gempar diikuti dengan deraian ketawa terbahak-bahak.

Insiden ini bukan berpunca dari kejadian baling kerusi tetapi terdapat lima buah kerusi patah serentak menyebabkan para perwakilan yang duduk dikerusi berkenaan terjelipok ke lantai dewan lalu rakan-rakan mereka tergelak besar.

Akibat insiden berkenaan menyebabkan persidangan terbabit ditangguhkan beberapa minit dan selepas ahli-ahli perwakilan berkenaan diberikan kerusi yang baru, persidangan disambung semula.

Di dalam persidangan berkenaan, Ahli Parlimen Jerlun, Datuk Mukhriz Tun Mahathir telah mendapat sokongan sebulat suara dari para perwakilan Pemuda UMNO Bahagian Temerloh untuk dicalonkan sebagai Ketua Pergerakan Pemuda UMNO.

Sementara Ahli Parlimen Muar, Datuk Razali Ibrahim telah dicalonkan untuk bertanding jawatan Naib Kretua Pergerakan Pemuda UMNO, juga dengan sokongan sebulat suara.

Dalam pertandingan merebut jawatan Ketua Pemuda UMNO Bahagian Temerloh, Megat Mohd. Asri Abd. Jalil berjaya merebut jawatan berkenaan setelah beliau meraih 102 undi menewaskan tiga lagi pencabarnya iaitu Riduan Hazimi Ramli, Mohd. Fadli Manaf dan Abdul Shukur Abdul Whab.

Bagi jawatan Naib Ketua Pemuda UMNO Bahagian Temerloh, Rofaei Datuk Md Hamdan telah berjaya memenanginya. Seramai 261 ahli perwakilan Pemuda UMNO telah menghadiri persidangan berkenaan.

Dipetik dari Mingguan Wataan
Bil.11, 9 - 15 November 2008

No comments:

Post a Comment

KOMEN ANDA