ANAK-ANAK AHMAD JAAFAR AR-RAWI

ANAK-ANAK AHMAD JAAFAR AR-RAWI

Saturday, November 8, 2008

JAGA PENGUNDI MUDA

JAGA PENGUNDI MUDA


KUANTAN – Bertambahnya bilangan pengundi muda di kawasan Parlimen Indera Mahkota perlu diberi perhatan serius dan saya berharap pemimpin dan ahli-ahli UMNO di cawangan-cawangan amat perlu menjaga minat dan perkembangan mirip politik mereka.

Jika dari sekarang kita masih gagal menjaga minat dan mirip politik mereka, saya percaya UMNO dan Barisan Nasonal (BN) tetap akan gagal merampas kembali kerusi Parlimen Indera Mahkota dan DUN Beserah dari tangan pembangkang.

Ketua UMNO Bahagian Indera Mahkota, Datuk Faisal Abdullah semasa berucap merasmikan Persidangan UMNO Bahagian Indera Mahkota pada 2 Novemver lalu berkata, terdapat 51,235 orang pengundi dalam kawasan Parlimen Indera Mahkota pada tahun 2007.

Katanya, dari jumlah itu, seramai 13,378 orang adalah ahli UMNO yang berdaftar di 56 cawangan UMNO manakala selebihnya kita gagal mengenalpasti mirip mereka, apakah menyokong BN atau pembangkang.

” Saya jangka 40 peratus dari jumlah pengundi di kawasan ini adalah orang muda dan kita kena jaga mereka dari sekarang jika kita mahu melihat BN merampas semula kerusi Parlimen Indera Mahkota dan DUN Besereah kembali ke pangkuan kita.

” Semua pemimpin dan ahli-ahli baik di peringkat Bahagian mahupun Cawangan wajar mulai sekarang memula langkah segera membentuk rangkaian kerjasama untuk menarik golongan muda ini menyokong perjuangan kita.

” Apa yang berlaku dalam Pilihanraya Umum yang lalu harus dijadikan iktibar malah kita perlu meningkatkan komitmen dan kerjasama dari semua pemimpin dan ahli UMNO supaya perkara yang sama tidak berlaku pada Pilihanraya Umum ke-13 nanti, ucap Faisal semasa merasmikan Persidangan UMNO Bahagian Indera Mahkota di Dewan Kastam, dekat sini.

Dipetik dari Mingguan Watan
Bil.11, 9 - 15 November 2008

No comments:

Post a Comment

KOMEN ANDA