ANAK-ANAK AHMAD JAAFAR AR-RAWI

ANAK-ANAK AHMAD JAAFAR AR-RAWI

Friday, October 24, 2008

EMPAT SEPAKAT JATUHKAN AHMAD TAJUDDIN

EMPAT SEPAKAT JATUHKAN AHMAD TAJUDDIN
SEBAGAI KETUA UMNO BAHAGIAN PAYA BESAR?

KUANTAN – Zahirnya pakatan antara Ahli Parlimen Paya Besar, Dato Abd. Manan Ismail dengan tiga ADUN terdiri daripada Dato Md. Sohaimi Mat Shah (ADUN Sungai Lembing), Mohd. Zaili Besar (ADUN Panching) dan Mohd. Sohaimi Jusoh (ADUN Lepar) ke arah mengukuhkan perpaduan dalam UMNO bahagian berkenaan.

Tetapi menurut pemerhati politik bahawa pakatan itu untuk cuba menjatuhkan Datuk Ahmad Tajuddin Sulaiman dari kerusi Ketua UMNO Bahagian Paya Besar kerana mendakwa Ahmad Tajuddin telah memalukan Menteri Besar Pahang, Dato Seri Adnan Yaakub. berkait dengan isu penjualan tanah milik UMNO Pahang.

Kesan daripada isu penjualan tanah kepada sebuah syarikat milik bukan Melayu menyebabkan Ahmad Tajuddin meletakkan jawatan sebagai Setiausaha Perhubungan UMNO Pahang dan berlaku cabar mencabar antara beliau dengan Adnan di dalam beberapa akhbar sekitar bulan Mei lalu.

Dan selepas semua cawangan UMNO dalam Bahagian Paya Besar mengadakan persidangan masing-masing, jelas didapati trend pencalonan Ketua UMNO Bahagian lebih tertumpu kepada Abdul Manan jika dibandingkan Ahmad Tajuddin. menyebabkan UMNO Paya Besar telah bergerak dalam dua kumpulan.

Dipetik dari Mingguan Watan
Bil.6, 28 Sep - 4 Okt 2008

No comments:

Post a Comment

KOMEN ANDA