ANAK-ANAK AHMAD JAAFAR AR-RAWI

ANAK-ANAK AHMAD JAAFAR AR-RAWI

Thursday, January 8, 2009

EMEL DARI WARIS RAO, GOPENG, PERAK

Menyingkap asal Rao tanah bertuah
Thursday, 8 January, 2009 9:47 PM

Tahniah atas niat dan usaha murni anda dan usaha ini harus di sokong ,
saya keturunan Rao dari Gopeng Perak , juga berminat dan telah mula menyambung usaha
ayahanda saya menyingkap asal keturunan sehingga di : Kecamatan Rao , Kabupaten Pasaman , Propinsi Sumatera Barat , Indonesia .

Namun ada sedikit halangan bila kebanyakan waris terdahulu telah menukar nama asal mereka bila tiba ke tanah melayu dan yang berkenaan kebanyakannya telah meninggal dunia . Cara yang tinggal adalah melalui persatuan yang baru dibentuk iaitu JARO dan menziarahi sendiri kampung-kampung asal di Rao .

salam perkenalan

"razak mohd nasir"

5 comments:

  1. salam...saya nak menjejak susur galur waris rawa dr sebelah nenek mama saya...saya berminat nak tau..

    ReplyDelete
  2. Sila layari web http://www.jaro.com.my, daftar di sana ya

    ReplyDelete
  3. tubuhkan persatuan orang rawa barulah ianya akan lebih terorganisasi

    ReplyDelete
  4. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  5. wan, sila daftar di http://www.jaro.com.my

    ReplyDelete

KOMEN ANDA